תרגום: גיל פרחי

פורסם לראשונה בניוזלטר של אסטרולוגיה חזותית בנובמבר 2009

אחד מסימני ההיכר של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ עצמו, ולמרות שאסטרולוגיות עשויות להשתנות במידה רבה מתרבות אחת לשנייה ומתקופה היסטורית מסוימת לאחרת, ההורוסקופ או מפת השמים של זמן ומקום, הוא אחד הסממנים המגדירים את מה שאנחנו מכירים כיום בתור אסטרולוגיה. מפות מספרות לנו היכן אנחנו נמצאים ולפעמים מתי, כי מפות אינן עוסקות רק במרחב. יש לנו מפות פרטיות המלאות בטופוגרפיה משלנו לגבי אנשים, מקומות ואירועים מיוחדים. מפות יכולות להכיל את המקומות המקודשים האישיים של השמחות או היגונות שלנו, ואנו מודדים את המיקום שלנו בזמן ביחס לאירועים אלה, כמה זמן עבר מאז אירוע, או כמה זמן יידרש כדי להגיע אליו. מפות וכל הווריאציות שלהן הן מרכזיות עבור איך שאנו נעים בחיינו.

בתוך האסטרולוגיה ההורוסקופ הוא המפה שלנו. היא ממקמת אותנו בזמן ומקום ומספקת לנו אוריינטציה עבור שאר היקום שלנו. עם זאת, הסקירה שהיא מספקת מגיעה הרבה מעבר לרק להראות לנו זמן ומקום. היא מיידעת אותנו לגבי היחסים שלנו לזמן ומקום אלה, ועבור רבים מאיתנו מציעה דרכי התנהגות, אתיקה, ואפילו את האחריות שלנו לגבי הקשר האישי שלנו עם הקוסמוס. באופן זה מפת הלידה שלנו מספקת לנו ממד פילוסופי, מוסרי, ואפילו רוחני, ונותנת לנו מתווה של הסדר שבחיינו הן בזמן והן במרחב.

בקצרה, מפת הלידה שלנו מציעה לנו מפה של משמעות חיינו, ומבחינה זו היא מפה של הקוסמולוגיה האישית שלנו.

מאפיין של כל מפה, פרטית, פילוסופית, או אפילו רוחנית וקוסמולוגית, הוא שהיא מגדירה את תיחומי העולם הידוע, את הקצוות והגבולות, את המקום בו מסתיים עולמנו ואחר יכול להתחיל. אם אנו חושבים על מפת לידה כעל מפה של הקוסמולוגיה האישית שלנו, עולה שאלה מעניינת: מה בהורוסקופ האסטרולוגי מייצג את הקצוות, את הגבולות של העולם המוגדר? כדי לענות על שאלה זו כדאי לחזור אל מקורותיה של האסטרולוגיה. למעשה, בראשיתה האסטרולוגיה לא כללה את הרעיון של מפה אסטרולוגית, שכן האנשים נולדו בתרבות של צופי שמים וקוראי שמים. אכן, תפקידו של כוהן הדת האסטרולוג המסופוטמי היה קרוב לזה של זקיף שעומד על המשמר, צופה בסימנים אפשריים של חזרת התוהו ובוהו לשמים וכך, על ידי השתקפות, חזרת תוהו ובוהו לממלכה הארצית. משימתם של זקיפים אלה הייתה לעזור בשמירה על הסדר שהושג בעמל רב על ידי מַרְדוּךְ, הגיבור הכביר, כאשר קטל את דרקון התוהו ובוהו, תיאמת. בשונה מהמיתוס הקוסמי היווני המאוחר בו האלים האולימפיים גוברים על הטיטאנים, קטילת תיאמת לא הייתה סוף דבר (תמונה 1). היה זה קרב מתמשך; שכן היו זמנים, כמו בעת ליקויי חמה, בהם שוב נאבקה השמש בדרקון השמימי הזה והתוהו ובוהו איים לשוב.

babilonbattlemarduch

תמונה מספר 1 – חותם גליל בבלי המראה את הקרב בין מרדוך לתיאמת

זמנים אלה בהם "הסדר נלחם בכאוס" היו בעלי עניין וחשיבות רבה עבור הכוהנים-האסטרולוגים, ומשום כך בזמן שלטונו של המלך עמִצָדוּקה (1702-1682  לפנה"ס) חיזוי הליקויים היה חלק נרחב מהפוקוס שלהם.1 בתקופה הנאו-אשורית (912-612 לפנה"ס) אסטרולוגים זיהו את ציר צמתי הירח, כולל ההילוך לאחור שלו כנגד מסלול השמש, כמו גם את מושג סדרת הסארוס של הליקויים.2 ציר הצמתים הנסחף לאיטו לאחור עם שני המיקומים שלו בשמיים, היה המקום בו כאוס יכול להתרחש. כל אחד מהקצוות ציין נקודות בשמים, "סיפים" או שערים, דרכם תיאמת יכלה לזנק אל עולם הסדר. ואכן, ציר הצמתים של הירח עדיין נושא את השמות ראש הדרקון Caput Draconis  (הצומת הצפוני), וזנב הדרקון  Cauda draconis  (הצומת הדרומי), וכך משקף את מקורותיו.

עם התפתחות ההורוסקופ לכדי מפה קוסמולוגית שמעבר לנרטיב שמימי, ציר הצמתים החשוב נשמר על ידי היוונים והוכנס אל תוך התפיסה החדשה שלהם של הורוסקופ. אולם, מכל השינויים בשימוש בהורוסקופים, הצמתים עברו, ככל הנראה, יותר שינויים בפרשנות שלהם מאשר כל נקודה אסטרולוגית אחרת. למשל, האסטרולוג היווני Vettius Valens וויטיוס ואלנס (120-175 לספירה) החשיב את הצומת הצפוני כמגביר את טבעה של כל פלנטה שלידו, לטובה אם הפלנטה הייתה מיטיבה ולרעה אם היא הייתה מזיקה, ואילו הצומת הדרומית פועל כמפחית מטבעה של פלנטה כזאת, לטובה או לרעה.3 שבע-עשרה מאות מאוחר יותר, האסטרולוג דיין רודיאר (1895-1985) ראה את הצומת הדרומי כמקום שלילי ללא תלות באיזה פלנטות סמוכות אליו, ואת הצומת הצפוני כחיובי.4 בהשוואה לשני רעיונות אלה, באסטרולוגיית הג'יוטיש (Jyotish) בהם הצמתים מכונים Rahu (הצפוני) ו- Ketu(הדרומי), שניהם נחשבים דמונים ולפיכך שניהם בעלי השפעה שלילית.5 באמצעות העבודה של אליס ביילי (1880-1949) והאסטרולוגיה האזוטרית, הצמתים באסטרולוגיה המערבית בת זמננו עברו שינוי צורה לכדי תפיסה של קרמה בה הצומת הצפוני נתפס כחיים העתידיים של האדם, או כמימד בחיפוש ההגשמה העצמית הרוחנית, ואילו הצומת הדרומי נתפס כשייך לעבר, לגלגולים קודמים או להיסטוריה המשפחתית.

בכל דרך בה תרצו לפענח את משמעות הצמתים במפת הלידה שלכם, מועיל להביא אותם בחשבון לאור משמעותם המקורית כ"סיפים", גבולות, של העולם המסודר, המקום בו הקוסמוס פוגש את הכאוס. הצמתים עבור הכוהן-האסטרולוג במסופוטמיה היו המיקום במפת השמים שייצג מקום בו מסתיים הידוע ומתחיל הבלתי ידוע. כך שבמפות השמים שלנו עצמנו הצמתים יכולים להראות את גבולות עולמנו, את המקום בו הוא מסתיים ועולם אחר מתחיל. כך, כשמבינים את ההורוסקופ כמפה מורכבת של מקומנו בזמן וגם של עצם משמעות חיינו, במילים אחרות – כמפה של הקוסמולוגיה האישית שלנו, אזי הצמתים הופכים למועמדים האמיתיים היחידים המייצגים את גבולות המפה שלנו.

שערי ההורוסקופ

עם הפרספקטיבה הזאת של הצמתים אני רואה אותם בדומה לשני שערים ב"חומת גן העדן האישי".6 או שבמהופך, הם יכולים להיות העולם שאנו מכירים, כשכל שער מוליך לדרכים שונות אל מעבר לו, אל העולם הבלתי ידוע. שער אחד שכזה יכול להיות המקום בו אנו פוגשים את החדש, בו אנו חשים את הצורך לחקור ולתור, המקום דרכו אנו שואפים לצאת קדימה וליישב נחלה חדשה. זהו הפתח אל מחוז חפצנו המיועד אליו נצא במכוון, אל מסע ההרפתקאות המתוכנן על פי רצונותינו. שער זה הינו מודע, לנוכח פנינו, ועליו שלט גדול האומר "לכו בכיוון זה!".

התשוקה לנוע קדימה ולהתנחל בטריטוריה חדשה היא דחף כפייתי חזק בתוך הסיטואציה האנושית, ושער זה שאנו מכנים הצומת הצפוני הוא המקום בקצה הקוסמולוגיה שלנו הקורא לנו באופן שאי אפשר להתנגד לו. כולנו נמשכים קדימה בחיינו בשאיפה להרחיב את עולמנו, וצומת זה מיידע אותנו אודות מה ואיך אנו מבקשים לעשות בעניין זה. זוהי הדרך המכוונת להכניס דברים חדשים אל עולמנו.

השער האחר גם הוא נפתח אל דרך המובילה אל מחוץ לקוסמולוגיה האישית שלנו. אולם, שער זה אינו מזמין אותנו קדימה לחיפוש אחר הרפתקה, אלא שוכן בשקט ביער אפל, שער הנפתח אל מה שאינו מתוכנן בעולמנו, אל הבלתי יזום ומכוון. אנו מגיעים למקום זה או במקרה או כשאנו נאלצים להתמודד איתו. זהו עולמו של הבלתי מתוכנן. זהו מקום שאין אנו מרגישים בו נוח, מגלל שאנו לא שולטים בו. זהו השער דרכו דברים לא מתוכננים, לא נשלטים, לא צפויים ולחלוטין לא יזומים או מכוונים עלולים להתרסק אל תוך עולמנו. כך שההישגיים או הרווחים שמגיעים אליהם במקום זה נעשים באופן מקרי ולא מתוכנן. זהו שער אל טריטוריה המציעה לנו מבוכה יותר מאשר הרפתקה. ועדיין בתוך יערות אלה מצויים משאבים שלא נעשה בהם שימוש, הממתינים לנו שנאסוף אותם, בתנאי שאנו מוכנים לקבל את הכאוס הלא צפוי שזה עתה התרסק אל תוך עולמנו, וללמוד מיומנויות שלא התכוונו ללמוד אותן.

לעיתים קרובות אנו רואים את הצומת הדרומי בתור העבר שלנו ולעיתים כהיסטוריה המשפחתית שלנו, וזאת משום שלעיתים קרובות ניתן להאשים את אלה בהפרעה הלא צפויה והלא מתוכננת לחיינו המסודרים. אולם לדעתי הרבה יותר מעניין להתייחס אליו באופן ניטראלי – כמקום בו הסדר של עולמנו יכול להיות מופר ולהשתנות, ולו גם אם הוא מאוים באופן בלתי צפוי. כשהוא מתגלה רק במקרה, אנו עלולים להותיר את השער הזה מוזנח, להתעלם ממנו ולנטוש אותו. ואולם אירועים בלתי צפויים מתרחשים ואנו מוצאים את עצמנו נאלצים להתמודד עם דברים שלא אנו גרמנו להם ושבוודאי לא תכננו אותם, כשהדרך היעילה היחידה קדימה היא לוותר על כוונה ממוקדת ולאפשר לרוחות החיים לנווט את ספינתנו. עם זאת, ניתן להרוויח הרבה כשאנו מוצאים את עצמנו עומדים בשער זה. הצומת הדרומי הוא הדרך בה דברים שהם מעבר לדמיון שלך, שמעבר ליכולתך לחשוב על מה שאתה רוצה בחייך, יכולים להיכנס אל עולמך. זהו שער הנותן לנו את הבלתי צפוי.

לפיכך, תוך שמירה על קשר עם השימוש והמשמעות המקוריים של צמתי הירח, כפי שעולה מהמיתולוגיה הבבלית, שני הצמתים יכולים להביא כאוס לחיינו, אבל שניהם הינם גם הדרך בה עולמנו יכול להתרחב עם רעיונות, מיומנויות ומושגים חדשים. צומת אחד מציע לנו התרחבות של עולמנו באמצעות כוונה ממוקדת, והשני בדרך מקרית; האחד באמצעות הקריאה להרפתקה ומסע הגיבור, והשני באמצעות שיבוש על ידי אירועים בלתי מכוונים.

לפיכך הצומת הצפוני הוא תגלית באמצעות כוונה; הצומת הדרומי הוא תגלית באמצעות המקרה.

הפיכת הקוסמולוגיה האסטרולוגית לאישית על ידי הסתכלות בצמתים "בשמים"

ובכן אתם יכולים להביט במיקום ההורוסקופי של ציר הצמתים הלידתי ולבחון את המזל והבית, אבל דרך אחרת היא לבחון היכן הם היו בשמים בזמן שנולדתם. לדוגמה, הבה נבדוק את מיקום הצמתים במפת השמים של ברק אובמה. בזמן לידתו, ב- 4 באוגוסט 1961, הצומת הצפוני נמצא ב-270 באריה בבית השביעי שלו, והיה ממוקם בשמים הישר על כוכב השבת רגולוס שבקבוצת הכוכבים (קונסטלציה) אריה*. לפיכך, המקום בו הוא רוצה להשפיע, להתנחל ולהביא אליו את הקוסמולוגיה שלו מיוצג על ידי כוכב השבת רגולוס, מקומו של המלך.7 כך שכוונתו היא להביא תהליך חדש לתפיסת המלוכה, ובאופן פעיל הוא שואף למנהיגות בכל הרמות של חייו. זה המקום בו הוא נאבק, בו הוא עולה או נופל, המקום בו הוא מביא סדר. כוכב השבת רגולוס בקונסטלציית אריה הוא השער לגבי איך הוא נע קדימה בחייו – הוא שואף למנהיגות!

צומת הירח הדרומי שלו ממוקם בין כוכבי השבת של הכד של קונסטלציית דלי – כד השפע (תמונה 2). מה שהוא הסתמך עליו כאשר שאף אל הנשיאות היה העושר של האומה שלו. אולם, כשהוא עבר לעסוק בקרב הזה על הנשיאות בקנה מידה גדול, הוא גילה שמקור השפע אינו כפי שהוא אמור להיות, ולכן הוא נאלץ לחזור אל הכד הכביר הזה של דלי כדי למצוא דרך חדשה להשבת האיזון שלו. לא היה זה החלום שלו, התשוקה שלו, וזה קרה לו "במקרה". השער של הצומת הדרומי!

aquarius constellation

תמונה מס' 2 – קונסטלציית דלי

בתפקיד שלו הוא בעל עוצמה אדירה, אבל העוצמה הזאת אינה מה שירפא את הכלכלה של אומתו, את הכד של קונסטלציית הדלי. כדי להגיע לאיזשהו הישג בתחום הזה, עליו ללמוד מיומנויות ולהתמודד עם נושאים שאינם באזור הנוחות שלו.

הדוגמה השנייה שלי, מצידו האחר של האוקיאנוס האטלנטי, היא המלכה אליזבט השנייה, שנולדה ב-21 באפריל 1926. היא עלתה לכס בזמן שקיעת האימפריה הבריטית, בה השליט היה אדם מעל לכל מיסוי, ופרטיותו נשמרה בחומרה. הצומת הדרומית שלה היא ב-200 סרטן ובבית השישי שלה. אולם, היא שוכנת בינות כוכבי השבת של תאומים. לפיכך, המקום בו היא שואפת להשפיע, להתנחל ולהביא אליו את הקוסמולוגיה שלה מיוצג על ידי רעיון הקוטביות (תאומים). מראיית המונרכיה כנפרדת, כמצב של "אנחנו" מול "הם", היא העבירה את מלוא הרעיון של המונרכיה הבריטית אל העידן המודרני של תקשורת, עיתונים, אינטרנט וטלפונים סלולרים, וכך צמצמה את השוני בין משפחתה לבין העם הבריטי. מכל מקום, למרות שלא הייתה זו משימה קלה, המלכה הצליחה לגשר על הפער שבינה לבין כלל האוכלוסייה בעזרת עבודה עם התקשורת המודרנית והבנתה. זו הייתה כוונתה הממוקדת.

הצומת הדרומית לעומת זאת יושבת על גלימתו של קשת, הלוחם הגדול שבשמים (תמונה 3).

sagconstellation

תמונה 3 – קונסטלציית קשת

אנגליה כבשה חלק גדול של כדור הארץ באמצעות עוצמתה הצבאית. אולם בזמן שהיא הוכתרה האימפריה הזאת נחלשה ושינתה צורה לכדי חבר העמים הבריטי. היא המשיכה במלאכה הזאת של פירוק עוצמתה הקולוניאלית של בריטניה הגדולה על פני העולם לא מתוך כוונה מתוכננת אלא בהיענות לצרכים העולים של המושבות האנגליות לשעבר. זה התחום בו היה עליה למצוא פיתרון שונה באמצעות הערכה מחדש של המאורעות בהיסטוריה של האימפריה הבריטית, ועל ידי הגדרה מחדש של תפקידה ושל עתיד האומה, אל מעבר לעולם האימפריה שעבר זמנו.

התבוננתי כאן בצומתי הירח שבשמים, ואם אתם רוצים לחשוב על ציר הצמתים שלכם בנפרד ממשמעותו ההורוסקופית, אז אתם יכולים לקחת אותו כ-24 מעלות בקירוב מהמיקום ההורוסקופי שלו כדי לגלות באיזה קונסטלציות (לא מזל בזודיאק הטרופיקאלי) היה ציר צמתי הירח בזמן שנולדתם. ואז חישבו מה כוכבי שבת אלה מייצגים. ראו את המיתוסים של הכוכבים שבחלק זה של השמים כמתארים את איך אתם רוצים לנוע קדימה בחייכם, מהו זה שנותן את הדחף ואת ה-Quest בחיים שלכם. הביטו בצומת הדרומית וחישבו על כוכבים אלה כמתארים את מה שאתם נמנעים ממנו, או חשים לא נוח בסביבתו; מקום בו אתם חשים שיש לכם מעט שליטה או העדר מוחלט שלה – בו הבלתי מכוון מתרחש, לטוב או לרע. שני המערכים של מיתוסי הכוכבים יראו לכם כיצד דברים נכנסים לתוך עולמכם, האחד במכוון ובמתוכנן, והשני על ידי הבלתי מתוכנן והבלתי מכוון.

ציר הצמתים במעברים בשמים

בנפרד מהמשמעויות האישיות של צמתי הירח במפת הלידה, קיים גם הרעיון של הצמתים שבמעברים. ציר זה מדגיש מקום בשמים המלמד על המאבק הנוכחי בעולם, את הנושא הממלא את העיתונים, שלוקח את הפוקוס שלנו לתחום אליו אנו יוצאים כדי להוסיף על תמונת העולם שלנו, עם הצלחה או כאוס אפשריים.

בשנים האחרונות (2009) הצומת הצפוני עבר דרך הכוכבים של הכד של אקווריוס, בדיוק כמו שהיה הצומת הדרומי בזמן לידת ברק אובמה. הדבר פתח את הסוגיות הקשורות לצורך להביא סדר למערכות הפיננסיות שלנו, לנושאים הכספיים או לעושר של הקהילות. זוהי הכוונה שלנו. מה שמתרחש במקרה מיוצג על ידי הצומת הדרומי. באותו הזמן הוא היה בסיום מסעו דרך הכוכבים של סרטן, רעיון המשפחה, של היחידות הקטנות שבתוך המערכת הגדולה יותר. לפיכך מעבר הציר הראה לנו את קריסת מערכת הלוואות הסאבפריים בארה"ב, שהובילה להתמוטטות בנקאית, האירוע הבלתי מתוכנן והבלתי צפוי. אולם, הצומת הדרומי גם הציע שעם קבלת הדבר, ללא האשמות או התעלמות, ותוך התחשבות ברווחה של היחידות הקטנות בתוך המערכת החברתית, המבנה השלם יוכל להתקדם. ברפורמות של המערכות הפיננסיות העולמיות המנהיגים נאלצים להביא בחשבון את הרווחה של היחידות האנושיות הקטנות יותר, ולא להתמקד רק בארגונים עסקיים גדולים. יהיה מעניין להתבונן בזה.

זה היה המצב בשנת 2009, אולם כעת, ב-2015, הצמתים במעברים נעים אל בין הכוכבים שבכנף של קבוצת בתולה (הצומת הצפוני) ואל הדג המערבי בקבוצת דגים. באסטרולוגיה החזותית הכוכבים שבכנף של בתולה מייצגים את הרעיון של גלות, או של להיות גולה, והחדשות מלאות בסיפורים קורעי לב על הגירה המונית ועל אנשים המחפשים מדינה לגור בה. הצומת הדרומי שנע דרך דגים מציין את זה ששני רעיונות שונים ונבדלים צריכים לחבור יחדיו לכדי פיתרון משותף. השאלה עבור העולם כעת היא האם נהיה מסוגלים למצוא את הפיתרון הזה.

עם תנועתו לאחור של ציר צמתי הירח דרך קבוצות הכוכבים והשלמת מחזור כל 18.6 שנים, הנקודה הנעה שלו תשקף את הפאזות והשינויים באירועי החדשות העולמיים, ותיתן לנו את נושאי הרקע הרחבים לאירועים המתעוררים על הפלנטה הכחולה הקטנה הזאת. על כל פנים, מטרתו של מאמר זה הייתה לחזור אל המשמעויות של צמתי הירח, ולהציע כי על ידי חזרה אל משמעויותיהם המקוריות של זירת קרב בין סדר לכאוס, בתור הקצוות של מה שידוע ושל מה שאינו ידוע, אנו יכולים לקבל תובנות עמוקות יותר, שהן חופשיות מכיסויים אידאולוגיים או רוחניים. אנו יכולים למעשה, לראותם באופן קוסמולוגי.

1. Christopher Walker, ed. Astronomy before the Telescope(London: British Museum Press,1996), p.42.

2. Francesca Rochberg, The Heavenly Writing, Divination, Horoscopy, and Astronomy in Mesopotamian Culture(Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2004), p. 138.
3. See the First Book of Vettius Valens. The Anthology Book I. Trans Robert Schmidt. Golden Hind Press, Berkely Springs, USA 1993.
4. Dane Rudhyar, "The astrological study of psychological complexes."
http://www.khaldea.com/rudhyar/aspc/aspc_c13.shtml 5 Feb, 2008
5. James. T. Braha, Ancient Hindu Astrology for the Modern Western Astrologer (Miami, Florida Hermetician Press, 1986), p. 33)
6. see Bernadette Brady, Astrology a Place in Chaos (Bournemouth, UK: The Wessex Astrologer, 2006) for more on this concept.
7. Brady, Bernadette, Star and Planet Combinations (Bournemouth, UK: The Wessex Astrologer, 2008).

* הערת המתרגם: כוכבי השבת (Stars) יוצרים קבוצות כוכבים (קונסטלציות), שאינן שוות באורכן, וזאת להבדיל מהמזלות השווים בני 30 המעלות בזודיאק הטרופי וגם הכוכבי (סידרלי). יש קבוצות כוכבים שהן רחבות יותר, וכאלה שהן צרות יותר. לכן יכול להיווצר מצב בו צומת הירח הצפוני נמצא בתוך קבוצת כוכבים שאינה המזל הקוטבי לקבוצה בה נמצא הצומת הדרומי, ולהיפך. ככלל, עם נדידת נקודת השוויון האביבי, נסוג גלגל המזלות הטרופי בקצב של כ-72 שנים למעלה. וכך בימינו רחוקים המזלות הטרופיים, בהם מקובל להשתמש, בכ-24 מעלות מהמזלות הכוכביים.


 

PageLines-bernadette_brady.jpgד״ר ברנדט בריידי היא בעלת תואר דוקטור באנתרופולוגיה (2012) ותואר שני באסטרונומיה ואסטרולוגיה תרבותית (2005). היא שותפה בניהול של הביה״ס ״אסטרו-לוגוס״ ועוסקת בייעוץ והוראה של אסטרולוגיה מקצועית. בנוסף, היא מורה בתכנית תואר שני לחקר קוסמולוגיה בתרבות, באוניברסיטת וויילס (Trinity Saint David, UK). תחומי המחקר שלה הם בנושא המשמעות של האסטרולוגיה לתרבות, בהסטוריה ובימינו. פרסומיה בתחום הם: ״הנשר והעפרוני – ספר לימוד של אסטרולוגית החיזוי״ (1992), ״הספר של הכוכבים הקבועים״ (1998), ״אסטרולוגיה, מקום בכאוס״. (2006) ״כוכבים וכוכבי שבת – צירופים״ (2008). כמו גם היא יצרה את ״jigsaw״ תוכנה שמטרתה מחקר אסטרולוגי ו ״Starlight״ שמתמקדת בהחזרת השמים לאסטרולוגיה. בשנת 2006 היא קיבלה את פרס הארווי צ'ארלס (איגוד האסטרולוגים בבריטניה) ובשנת 2008 היא קיבלה את פרס רגולוס לתאוריה והבנה באסטרולוגיה (UAC). ספרה האחרון הוא עבודה אקדמית, ״קוסמוס, כאוסמוס ואסטרולוגיה״. מרכז סופיה הוצל״א, לונדון 2014.

ד״ר ברנדט בריידי וד״ר דארלין גונצבורג מגיעות לארץ ממש בקרוב! (25-29.2.2016)
בואו לשמוע וללמוד מהן בכנס ׳גלגלי ענק׳ ובסדנה על אסטרולוגיה חזותית שהם יעבירו במדבר.

מיכאל אופק

אוראניה הוא מגזין אינטרנטי המוקדש לתורת האסטרולוגיה על כל צורותיה וגווניה השונים. מטרת המגזין היא להציע תכנים אסטרולוגיים ברמה גבוהה ומקצועית, הן לקהילה העוסקת בתחום והן לכל אוהבי האסטרולוגיה באשר הם. היוזמה להקמת המגזין נולדה מהרצון לייצר פלטפורמה המאפשרת שיתוף של ידע לקהילה האסטרולוגית בארץ.