מתוך הספר – האסטרולוגיה של הזוגיות /אביה בנימין ואסתי לב

בבואנו לנתח מערכות יחסים בין הורים לילדים, עלינו לבחון בראש וראשונה את מפות הלידה של ההורה וילדו (בנפרד), ולברר מהו המסר שקבלנו מן המפות.

נבחן תחילה את מפת הלידה של הילד, וננסה לעמוד על הצרכים הבסיסיים להם הוא זקוק, על מבנה אישיותו ועל אופן תפישתו את הוריו.

באותו אופן נבחן את מפת לידתו של ההורה, וננסה לעמוד על הטמפרמנט הבסיסי שלו, על גישתו לחיים ועל תפישתו את תפקיד ההורות, כפי שהיא מצטיירת ממפת לידתו.

מן הראוי לחזור ולהדגיש, כי מפת הלידה מתארת פוטנציאל, הטומן בחובו גם קשיים וקונפליקטים. עם זאת, על ההורים לנסות ולהפוך כל חולשה או קושי למשהו חיובי, בבחינת "אם יש לך לימון – עשה ממנו לימונדה".

למשל: כאשר ילד מפגין אגרסיביות ושובר את צעצועיו, רצוי ללמדו להשתמש בכוחו ובאנרגיה בה התברך – בתבונה, בדרך חיובית ובונה. אין להדחיק את הדחפים האגרסיביים, אלא להטותם לאפיקים מועילים.

אז מה צריך לעשות?

א. נברר מהי האנרגיה המודגשת בכל מפה באמצעות יסוד מודגש, מזל מודגש, פלנטה מודגשת ומבנה משמעותי.

לדוגמא: 1. ילד בעל אופק סרטן, המגיב בביישנות, מופנמות וחוסר רצון להתבלט, יירתע כאשר ההורה בעל אופק אריה, יציגו בגאווה ובקולניות בפני חבריו.

  1. הורה מעשי וקפדן, עלול לעכב התפתחות ילדו, אשר יסוד האש מודגש במפת לידתו. פתיחותו והתנהגותו התוססת וחסרת המעצורים של הילד, אינה עולה בקנה אחד עם הורה סולידי ומאופק.

ב. ננסה לברר מה מידת ההתאמה בגישה לחיים שיש להורה ולילדו, באמצעות תכונות דומות או תכונות מנוגדות.

לדוגמא: 1. להורה מעשי ומציאותי, אשר מזל גדי דומיננטי במפת לידתו, ילד מרחף וחולמני בעל השפעה נפטונית חזקה. חשוב שההורה הסטורני ינסה להבין ולקבל את היצירתיות וה"רחפנות"   של ילדו, ויעזור לו לפתח אותן בכיוונים יצירתיים.

  1. ילד, אשר יסוד המים מודגש במפת לידתו, יהיה רגיש ופגיע וייעלב בקלות מהורה בעל השפעה טלאית חזקה, שעלולה להתבטא בבוטות וחוסר סבלנות.
  2. הורה קשתי, קולני וישיר אינו מבין מדוע ילדו, בעל דגש על מזל סרטן, רגיש ונעלב מהערותיו.
  3. ילד, אשר מזל דגים מודגש במפת לידתו, ואשר תפישתו המנטלית – אינטואיטיבית, יצפה שההורה יבין את מחשבותיו ללא מילים.
  4. הורה בעל מרקורי בטלה בצמידות ליופיטר, עלול להתגלות כחסר סבלנות להתבטאויות ילדו, לו מרקורי בשור צמוד לסטורן.

ג. באמצעות בדיקת השמש, הירח, ונוס ומרס וכן ציר הבתים 4-10, ננסה לעמוד על תפישת הילד את הוריו.

(הערה: תפישת ילדים במשפחה אחת את הוריהם תהיה שונה. היא תלויה באופיים של הילדים ובמיקומם של השמש והירח במפת לידתם, ולעיתים תהיה שונה מתפישת ההורים את עצמם. תפישה זו תהא תלויה גם בתנאים המשפחתיים שנוצרו עם לידתו של כל ילד).

מזל הירח והאספקטים שלו יתארו את דימוי האם כפי שהוא בא לידי ביטוי בציפיותיו המולדות של הילד. בהתאם לכך, עליה להיות קשובה לצרכי ילדה, ולפתח בו תחושת בטחון פנימי גם כאשר מצב הירח מצביע על קשיים.

מזל השמש והאספקטים שלה יתארו את דימוי האב כפי שהוא בא לידי ביטוי בציפיותיו המולדות של הילד. בהתאם לכך, עליו להיות קשוב לצרכי ילדו, ולספק לו בטחון גם כאשר מצב השמש מצביע על קשיים.

ונוס תתאר את הדימוי הנשי-מיני של האם, כפי שהוא משתקף בעיני הילד.

מרס יתאר את הדימוי הגברי של האב, כפי שהוא משתקף בעיני הילד.

המזל בפתח בית 4, הפלנטות המתארחות בו ושליטיו יתארו את האוירה בבית, בעוד שהמזל בפתח בית 10, הפלנטות המתארחות בו ושליטיו יתארו את התדמית המשפחתית, כפי שהיא מיוצגת כלפי חוץ. הציר 4-10 ילמדנו על המסגרת המשפחתית כולה. הוא יתאר את חווית ההתנסות בקירבה, בחום, בסיפוק הצרכים הבסיסיים לצד הגבולות, המסגרת והצורך במשמעת הנרכשים בתוך המבנה המשפחתי.

ד. ננסה ללמוד על אופן חשיבתו ודרך התבטאותו של הילד ושל הורהו באמצעות בחינה מעמיקה של מרקורי בכל אחת מהמפות.

מרקורי יספר לנו כיצד חושב הילד, ואיזו אנרגיה מניעה את תחושת ערכו האינטלקטואלי. בעזרת מרקורי והאספקטים שלו נבין מהי הדרך הטובה והיעילה ביותר ללמידה עבור הילד. ננסה לבחון כיצד מתנהלת התקשורת בין הילד לבין הוריו. האם ישנה התאמה באופן החשיבה שלהם, באופן הדבור ודרך ניהול השיחה.

רק לאחר בדיקה מעמיקה של מפות הלידה האישיות, ומתוך הבנת הצרכים של ההורה וילדו, נוכל לפנות להשוואת המפות באמצעות סינאסטרי (Synastry).

בהשוואת מפות בין הורים וילדיהם נתמקד בעניינים ייחודיים:

נבדוק את האספקטים ההדדיים עפ"י הסדר הבא:

  1. שמש – שמש
  2. שמש באספקטים הדדיים
  3. ירח – ירח
  4. ירח באספקטים הדדיים
  5. מרקורי – מרקורי
  6. מרקורי באספקטים הדדיים
  7. יופיטר באספקטים הדדיים
  8. סטורן באספקטים הדדיים
  9. בית 4 של הילד "מארח". אילו פלנטות של ההורה נמצאות בבית 4 של הילד.
  10. בית 10 של הילד "מארח". אילו פלנטות של ההורה נמצאות בבית 10 של הילד.

חשיבות מיוחדת נייחס למיקומי ראש וזנב הדרקון אצל ההורים וילדם וזה דורש פרק לימוד בפני עצמו.

לאחר שנעמוד על מידת התיאום בין ההורה וילדו, ננסה לברר את מידת הנינוחות בקשר שביניהם.

כאשר אנו עורכים השוואת מפות, אנו בודקים את מספר הקשרים ההרמוניים והדינאמיים, הנוצרים באמצעות אספקטים הדדיים. כך נעשה גם כאשר אנו בודקים מפות של הורים וילדים. מאחר שמפות שני ההורים אינן זהות, לעתים קרובות יקרה, שלהורה אחד יש יותר קשרים הרמוניים עם הילד מאשר להורה השני. במקרה כזה יוכל ההורה בעל הקשר ההרמוני והנוח יותר לעזור לחברו ולהדריכו להיטיב ולשפר את הקשר שלו עם הילד.

אביה בנימין

אסטרולוגית ב לאתר של אביה
אביה בנימין- אסטרולוגית בכירהD.F Astrol Sבעלת תואר בוגר (1989), ודיפלומה - 1993 מטעם הפקולטה ללימודי אסטרולוגיה בלונדון.עוסקת באסטרולוגיה כיועצת וכמורה משנת 1980. ממחברות הספר "האסטרולוגיה של הזוגיות" אשר יצא לאור ב- 1996. בעלת ניסיון של כ-30 שנה כמרצה במוסדות וארגונים דוגמת לשכת רואי החשבון ומבקר המדינה, וכן במסגרת סדנאות פרטיות. כותבת במגזינים ובאתרי אינטרנט. ממאי 2010 חברה ב"ארגון המאמנים בישראל". מיישמת את שיטת האסטרו-קואצ'ינג שפיתחה. מנהלת את מרכז העצמה אישית ואסטרולוגיה יישומית ברמת השרון שד' ויצמן 6 המרכז מספק מגוון רחב של שירותים במגוון תחומי אסטרולוגיה: ייעוץ אישי, זוגי, משפחתי, עסקי, בכוונה מקצועית, קורסים והרצאות. הקורסים מוכרים על ידי משרד החינוך למורים בשנת שבתון.

מאמרים אחרונים של אביה בנימין (ראה הכל)

מתוייג עם →