Deprecated: Function wpcf7_add_shortcode is deprecated since Contact Form 7 version 4.6! Use wpcf7_add_form_tag instead. in /home/hermetic/public_html/urania.org.il/wp-content/plugins/contact-form-7/includes/functions.php on line 526
אוראנוס ומרקורי / מגי אדם | אוראניה אסטרולוגיה

מרקורי, שליט בית 3 ובית 6, הוא נגיש וקרוב אלינו, קשור למציאות העובדתית והמוכרת, המציאות בשטח. מרקורי הוא סך כל הידע שאספנו, סך כל הנתונים מהעבר, ההווה ומשהו מהעתיד. מרקורי הוא סך כל התרבות בתוכה אנו חיים. הקונצנזוס. מרקורי מדבר על מה שכבר הוכח והתקבל ואנו חיים לפיו. מרקורי הוא נציג המציאות.

אוראנוס הוא אוקטבה נעלה של מרקורי. אוראנוס רוצה לשכלל את התרבות הזאת, לקדם אותה, לחזק אותה. לעבוד נכון, ליצור את האוכל הנכון, להדביר כל מחלה, להתנהל על פי אידיאלים נעלים, מוחלטים. אוראנוס מבקש לחיות מעבר לחוקי היקום, לא להיות תלויים במגבלות הטבע. לא להתאים את עצמנו לטבע אבל להתאים אותו אלינו. להגיע בשעה אחת מקצה אחד של העולם לקצהו האחר, לצלול מתחת למים לימים וחודשים, לעוף באויר מעבר למהירות הקול, לדבר עם מי שנרצה, מתי שנרצה, מכל מקום… אוראנוס לוקח אותנו אל מעבר לביולוגיה, מעבר להורמונים, מעבר לרגש. לוקח אותנו אל מעבר לפחד.

אוראנוס שליט 11, מזל פיקס, נותן איכות בכל דבר. מעדן ומנקה את הרגש והיצר, הופך אותם ברורים, מוגדרים, נשלטים. לא נותן להם לשלוט בנו. מאפשר להבין דברים באובייקטיביות מושלמת, לפעול באובייקטיביות מושלמת. מביא דרכים נאורות איך לנהוג בין הבריות, איך ליצור חברה הומנית, מתוקנת, מסודרת. כמו שאוראנוס הוא סנובּ נוראי ויודע לזלזל ולהתייחס לאחרים כמפגרים ונחשלים, כך אוראנוס מבין טוב מכולם איך לדבר בצורה מעצימה עם כל אחד. רואה כל אדם כאדם, מקבל בשלווה מוזרויות וחריגות. יודע ליישב משברים בדרכים תרבותיות ומתקדמות, לצאת מחוקי הג'ונגל, להרגיע את ההתלהמות. אוראנוס, כוכב של אויר. מביא איכות גבוהה, אצילות ונאורות ליחסים של בני אדם.

מרקורי מתעדכן ללא הרף, מלמד אותנו מה יש. מה קיים. בתוך מה אנו חיים. מרקורי לימד אותנו שהשמש זורחת בבוקר ושוקעת בערב, והתאמנו את עצמנו לזה. ואז בא אוראנוס והביא את החשמל והפך את הלילה ליום, הפך אותנו אדונים לזמני הפעילות שלנו. עושים יותר, מספיקים יותר, שולטים יותר. לא תלויים בטבע. וכך בכל תחום – בריאות, מדע, חינוך, טכנולוגיה, פסיכולוגיה, דת, אמנות, מדינאות. אוראנוס מביא תובנות חדשות, שכלולים מהירים ובלתי נתפסים הנופלים על המציאות מלמעלה, תופסים אותה לא מוכנה, מחייבים אותה להסתגל, לראות דברים אחרת. אוראנוס אוהב אַ-סימטרייה, יוצר אַ-סימטרייה.

ואז באים מרקורי ושבתאי נציגי המציאות, לוקחים את התובנות האוראניות החדשות הללו ומשלבים אותן בתוך הקיים בצורה מעשית והדרגתית. יוצרים את הקונצנזוס הבא. מחזירים את הסימטרייה למקומה. ושוב יבוא אוראנוס, ושוב יעלה את הרָף. שוב יאתגר את המציאות. יציע מציאות עוד יותר נקייה, עוד יותר מעניינת, מהירה, מתקדמת, המותירה אותנו מזועזעים, פעורי פה ומלאי פליאה. ושוב יבואו מרקורי ושבתאי ויהפכו את הפלאי לרגיל ואת המופלא לקונצנזוס הבא…

מרקורי הוא הקליטה של כאן. אוראנוס הוא הקליטה של שם. מרקורי קשור בידע מוכר, ענייני, מוגדר. עובדות. מרקורי מחובר בכל מהותו לזמן ולמרחב בהם הוא נמצא, מכיר את כללי המשחק ויודע איך להשתלב בהם ביעילות. אבל אוראנוס שובר את הכללים הללו שוב ושוב. יוצר עובדות חדשות. קשור בטכנולוגיות מתקדמות, אטלנטיס, אנשים מכוכבים אחרים, רעיונות מטלטלים המזעזעים את הידוע. אוראנוס מביא אל היום את משק כנפי המחר.

*

מרקורי שייך ליכולת להתחבר וליצור קשר עם כל מי שהחיים מפגישים אותי איתו. מבקש להתאים את עצמו, להסתגל. מרקורי מחוייב להישרדות, והסתגלות תורמת להישרדות. אבל אוראנוס זקוק לייחודיות שלו, וזקוק לקבוצה המאוחדת סביב אידיאל ותכלית התואמים את הייחודיות הזו. מרקורי מבין את כולם. אוראנוס שייך לאליטה. אוראנוס מאפשר לי להתחבר למקום שהוא ב'ראש שלי', מקום בו אקבל זכות לפי המעשה ולפי ההבנה והיצירתיות שבי, ולא לפי סימפטיה, קירבה, אינטרס או אילוץ. מרקורי מחבר אותי לאנשים שכל אחד מהם מוציא ממני דברים שונים, לפי המצב, המקום והרגע. אנשים הנוגעים ברבדים שונים ושכבות שונות שבי. אבל אוראנוס לא. אוראנוס מחבר אותי לאנשים המתאימים לאיכות הכי גבוהה, הכי נקייה שבי, אמיתית ברמות הכי פנימיות שבתוכי. הטוֹפּ שבי, המתחבר לטוֹפּ של האחרים. אוראנוס יכול לחבר אותי לאליטה אינטלקטואלית, כלכלית, אמנותית, יצירתית, רוחנית, פיסית, רגשית, לא משנה. אבל היא צריכה להיות אליטה כזו שבה אני עצמי שומר על עצמי לא לרדת ברמה, ומתאמץ להיות ראוי לתכליתה. בעזרת אותה קבוצת-עלית אני שומר את עצמי בנקודה הגבוהה ביותר אליה אוכל להגיע כפרט.

מרקורי רואה את מה שיש. מדריך אותנו איך להסתדר עם מה שיש. אבל אוראנוס הוא המדריך הנעלה, הרואה אל המעבר ומבקש לקדם את היחיד אל מעל הממוצע. מרקורי משרת את האני המודע. אוראנוס מעצב את האני העליון.

אוראנוס זקוק למרקורי. באמצעותו הוא מגיע אלינו, נוגע בנו. בתוך משולש האויר, תאומים הוא המזל המשתנה המגיע אחרי הדלי הפיקסי, והוא זה ההופך את הידע המקורי, המבריק, המעורבל והמרוחק של הדלי – למובן ונהיר לכל. מרקורי, המסמל את המוח המשוכלל והגמיש ביותר שבין שלושת האוויר, הוא זה המסוגל להבין את ההמצאה או הרעיון הגבוה של אוראנוס – ולתרגם אותם למשהו שימושי, עובד, מוכר, מובן. ישים. מרקורי הופך את מה שמגיע מאוראנוס לנחלת הכלל.

דרך מרקורי נכיר את האדם באמת. מה הספיק להפנים, איך הוא במצבים משתנים, עם אנשים משתנים. איך הוא ביומיום, איך הוא שורד, לומד, מתחבר, איך הוא מגיב ללחץ. אבל דרך אוראנוס נבין את האיכות הגבוהה שבו, לאן הוא מבקש להגיע, מהם הערכים העליונים שבו. מרקורי חותר לשלימות ברמת הפרטים, אוראנוס חותר לשלימות ברמת האחדות. מרקורי מפרק את האדם למילים, תגובות, השתנויות קטנות. אוראנוס יוצר בו אני אחיד, ממוזג, שלם. אני מוגדר, עשיר בתוכן, מכוון לייעודו ותכליתו הנעלה.

מגי אדם